Årsmøte 2020 i Oslo-områdets Elghundklubb.

Da er årsmøtet 2020 i Oslo-områdets Elghundklubb avholdt på Bjørkesalen på Aalgaard i Sørum med et tredvetalls medlemmer til stede. Det var en engasjert forsamling som hadde en god diskusjon om fremtiden for norsk elghundavl.  Disse drøftelsene førte frem til at det fremmes hele fem saker for årets representantskapsmøte i Norske Elghundklubbers Forbund som avholdes på Gardermoen helgen 24-26 april. De sakene som fremmes til RS er:

Ber NEHK jobbe med å innføre avlsprogrammet Aninova.

OOEHK ønsker at det innføres generaldebatt på Representantskapsmøte i NEHK.

Endrede regler for Utstillingschampionat.

Ber NEHK ta initsiativ til innføring av en nasjonal Unghundprøve.

Utarbeide jaktprøvestatistikk for elghundrasene.

Det er lenge siden Oslo-områdets Elghundklubb har fremmet så mange saker til RS i NEHK. Dette gjenspeiler nok også den aktiviteten det er i klubben, som har vært større enn på mange år. Det ble da også fra årsmøterepresentantene uttrykt stor annerkjennelse for det arbeidet som styret hadde nedlagt i det året som var gått. Det ble blant annet satt ny rekord i gjennomføring av jaktprøver med 286 jaktprøve dager.

Det var to styremedlemmer som ønsket avløsning. Nestleder Andreas Skaarer og kasserer Torbjørn Seim. Torbjørn som har vært kasserer for klubben i hele 14 år ble behørig takket for innsatsen for OOEHK. Som nye styremedlemmer etter disse ble det valgt to damer, Sandra Henriksen og Kari Mikkelrud.

Som avslutning på årsmøtet fikk vi et fagforedrag der Marte Wetten presenterte avlsverdiprogrammet til Aninova. Et foredrag som utløste stort engasjement blant årsmøtedeltakerne og et ønske om at dette kunne bli et fremtidig verktøy for avlsarbeidet av elghundene i Norge.

Vedlagt ligger også årsmøteprotokollen som foreløpig ikke er underskrevet av de som er valg til å signere protokollen. Den kan derfor bli endret.

En lydhør og engasjert årsmøteforsamling i OOEHK.

Marte Wetten holdt et engasjert og interessant foredrag om avlsprogrammet til Aninova.

Annonser

Default Image

Annonser

Annonsering er tilgjengelig for klubbens medlemmer. Valper som annonseres skal stamme fra foreldre som tilfredsstiller NEKF's krav til godkjente avlshunder. For å annonsere sender dere info på epost til klubben i kontaktskjema under avdelingen "Kontakt oss". Annonsen må minst inneholde informasjon om type hund og… Les mer.....

Grasrotandelen

Jeg aksepterer

Det medfører ingen sikkerhetsrisiko for deg, og gjør at vi kan tilby deg en tjeneste som virker best mulig.

Funksjonen kan slås av i de fleste nettlesere gjennom et menyvalg som "innstillinger", "sikkerhet" e.l. Dette vil imidlertid få konsekvenser for bruken av nettstedet generelt